„Conferinta Episcopilor Catolici din România doreste sa atraga atentia credinciosilor catolici asupra pericolului reprezentat de proliferarea sectelor si grupurilor spirituale ce fac parte, în cele mai multe cazuri, din bine-cunoscutul curent New Age. Folosind concepte cu rezonante crestine (de ex: „energie cristica”), si în acelasi timp practici tipice magiei si spiritismului, acestea dezvolta o spiritualitate confuza si egocentrica, prin recursul la asa-zisii „îngeri” sau „ghizi spirituali”, ce ar trebui sa daruiasca o iluminare si o vindecare prin intermediul unor vag definite „forte universale”. Respectivele grupari manipuleaza de fapt conceptele cheie ale crestinismului, într-un sincretism fara consistenta
Spre exemplu, una dintre aceste erori este data de confuzia dintre natura si har divin, confuzie recurenta în contextul naturalist în care îsi au originea aceste practici. Negând transcendenta unui Dumnezeu personal iudeo-crestin, se divinizeaza de fapt energiile create, imanente în aceasta lume, si se ignora totul despre harul supranatural cu adevarat divin.
Impunerea mâinilor, invocarea energiilor sau a spiritelor, asociate cu o remuneratie în bani de loc neglijabila, pe care adeptul trebuie sa o plateasca în urma acestor repetate initieri, sunt elementele ce caracterizeaza o astfel de spiritualitate confuza.
Între curentele mai des întâlnite, Reiki merita o atentie speciala, deoarece prolifereaza în mod special în societatea româneasca de astazi, prezentându-se câteodata ca o formare anexa sau complementara medicinei, alteori ca si o metoda la îndemâna oricui pentru obtinerea vindecarii si a fericirii. De fapt, Reiki este o practica oculta, care se bazeaza pe principiile cheie ale magiei:
? invocarea spiritelor lumii astrale, asa-numitele „fiinte spirituale” (pe care traditia crestina le claseaza printre spiritele diabolice), în scopul de a exercita alaturi de acestea puteri de vindecare;
? se sustine ca omul este o emanatie a energiei divine omniprezente, pe orizontul unui misticism naturalist;
? fiind o emanatie, omul poate pretinde omniscienta si omnipotenta lui Dumnezeu; este suficient sa dobândim stapânirea energiei în care suntem cufundati si de care initierile succesive ne fac sa devenim constienti.
Suntem, de fapt, în fata unor practici care: a) neaga transcendenta divina; b) afirma divinitatea naturala a omului si, prin urmare, face inutila recurgerea la un Mântuitor; c) eficacitatea se bazeaza în întregime pe o alianta cu entitati dubioase din lumea astrala, contactate în timpul unui ritual de initiere ocult.
Pentru binele spiritual al tuturor credinciosilor atragem atentia asupra faptului ca este imposibil de conciliat o viata crestina, care se doreste a fi fidela Revelatiei (Scriptura, Traditie si Magisteriu) cu astfel de practici magice.