„Conform Sfintei Scripturi, oamenii de credinta ai Israelului au marturisit ca „sunt straini si calatori pe pamânt”, „în cautarea unei patrii” (Evr 11,13-14). Având înaintea noastra acest „nor de martori” (Evr 12,1), ne simtim încurajati si îndemnati sa înaintam si noi în pelerinajul credintei, interior si exterior, catre plinatatea iubirii.
În acest scop nu ne lipsesc instrumentele si mijloacele pe care Biserica ni le pune la dispozitie, astfel, cu acordul si binecuvântarea Conferintei Episcopale din România, Provincia Franciscana „Sfântul Iosif” a Fratilor Minori Conventuali din România si echipa redactionala a revistei Mesagerul Sfântului Anton, – care anul acesta sarbatoreste un sfert de veac de la publicarea primului numar în limba româna, prin grija vrednicului parinte de fericita memorie, Petru Albert, eveniment ce coincide fericit cu centenarul Marii Uniri de la Alba Iulia -, organizeaza în toata România un pelerinaj cu relicva Sfântului Anton de Padova (7 mai – 13 iunie), oferind posibilitatea numerosilor sai cinstitori sa-l întâlneasca si sa-i ceara ajutorul si mijlocirea, mai ales, pentru sustinerea si ocrotirea familiei, astazi mai mult ca oricând încercata.
Duminica dimineata moastele Sfântului Anton au ajuns la Manastirea Franciscana „Maica Domnului” din Oradea, unde au fost întâmpinate de catre fratii franciscani alaturi de parintele vicar general al Eparhiei, Mihai Vatamanelu si parintele paroh Iulian Robu.

Sfânta Liturghie a fost celebrata de catre Preasfintia Sa Virgil Bercea, episcopul greco-catolic de Oradea alaturi de un sobor de preoti. mai apoi credinciosii s-au putut ruga în fata relicvelor. În România au fost aduse doua relicvarii. Unul solemn, sub forma unui bust aurit al Sfântului, care tine în mâna stânga o carte: Biblia, pe care este asezat un ostensoriu ce contine o parte însemnata din massa corporis. De mâna dreapta, ridicata pentru binecuvântare, este sprijinit un crin, simbol legat de iconografia antoniana, reprezentând fecioria. Acest bust, care poate fi purtat în procesiune, va fi expus în biserici pentru venerarea publica a credinciosilor.
Al doilea relicvariu, mai mic, sub forma de ostensoriu, contine o alta parte însemnata din massa corporis. Acesta este folosit, de obicei, pentru binecuvântari si pentru vizitele la bolnavi sau în alte locuri.