„Sigla Jubileului Milostivirii este o lucrare a preotului artist Marko I. Rupnik: e o icoana de inspiratie rasariteana, care cuprinde diferite simboluri ce doresc sa ne vorbeasca despre milostivirea lui Dumnezeu. “MILOSTIVI PRECUM ESTE TATAL” moto-ul luat din evanghelia dupa Luca (6,36) ne propune sa traim milostivirea asemenea Tatalui ceresc, care ne cere sa nu judecam si sa nu condamnam, ci sa iertam si sa daruim iubire si iertare fara de masura.
Sigla Anului Milostivirii ne aduce aminte de Icoana Învierii,din care se inspira în mod evident. Exista câteva elemente comune:
AUREOLA ÎN FORMA DE MIGDALA simbolizeaza dumnezeirea lui Isus care învesmânteaza totul. Cele 3 ovaluri de culoare în degradeuri (de la întunecat la luminos) ne spun ca Învierea lui Isus înfaptuieste o trecere de la moarte la viata. Tot astfel MILOSTIVIREA lui Dumnezeu este o iesire de la întunericul pacatului la sfintenie.
PORTILE IADULUI -Precum în icoana Învierii, Isus calca în picioare portile iadului: adica le nimiceste, le sfarâma. Isus milostiv este singurul în stare sa biruie iadul omenesc si orice fel de moarte. “Cu moartea pe moarte calcând”.
ADAM Cine este cel pe care Hristos îl duce-n spate? Este Adam, cel care în icoana Învierii este scos din mormânt. În Adam este prezent fiecare om si fiecare femeie care a trait vreodata pe acest pamânt.
Sigla Anului Milostivirii ne aminteste si de o alta icoana ce ne este draga: cea a BUNULUI PASTOR. Aici nu avem o oaie, ci pe Adam însusi! Fiul lui Dumnezeu s-a facut om tocmai pentru a-l rascumpara pe om. Hristos atinge carnea omului, se încarca cu toata greutatea lui. Hristos ne ridica pe spate, ne strânge în brate cu atâta iubire, încât este în stare sa ne schimbe viata în bine.
RANILE -Este de remarcat ca Mântuitorul care îl scoate pe om din abisul durerii nu este strain de durere: El însusi poarta la mâini si la picioare semnele cuielor, memoria vesnica a patimirii. Isus nu elimina suferinta stergând-o pur si simplu, ci o traverseaza, îi da sens si ne ajuta sa gasim calea atunci când ni se pare ca ne pierdem în ea.
OCHIUL lui Hristos se contopeste cu ochiul omului Adam. Prin ochiul omului, Hristos vede de dinauntru mizeria conditiei umane. În acelasi timp, prin ochiul lui Hristos, omul vede de dinauntru maretia planului lui Dumnezeu si frumusetea iubirii Lui.