„Papa Francisc a spus miercuri, 9 mai 2018, ca nimic nu poate înlatura Botezul primit de o persoana sau identitatea câstigata prin acesta, de fiu al lui Dumnezeu, acesta fiind motivul pentru care Sacramentul nu se poate repeta. „Botezul nu se repeta pentru ca imprima un sigiliu spiritual de nesters: Acest sigiliu nu este sters de niciun pacat, desi pacatul împiedica Botezul sa aduca roade de mântuire”. Asa cum parintii le dau copiilor lor viata pamânteasca, Biserica da viata spirituala prin Botez, facând din fiecare persoana un fiu al lui Dumnezeu în Isus Cristos. În momentul Botezului, Dumnezeu spune fiecarei persoane: „Tu esti fiul Meu iubit”.

„Acest glas patern, imperceptibil pentru ureche dar foarte auzibil de inima celui care crede, ne însoteste toata viata, fara a ne abandona vreodata. În timpul întregii vieti Tatal ne spune: ‘Tu esti fiul meu iubit, tu esti fiica mea iubita’. Dumnezeu ne iubeste mult, ca un Tata, si nu ne lasa singuri. Aceasta din momentul Botezului. Renascuti fii ai lui Dumnezeu, suntem fii pentru totdeauna!” Apartenenta pe care o persoana o câstiga prin Botez este ceva ce „nu se pierde niciodata”, a spus Papa Francisc. Chiar daca o persoana pacatuieste cu ceva atât de grav precum omorul, apartenenta ei la Dumnezeu si Biserica Sa nu se pierde, persoana „continua sa fie un fiu”. Desi fiecare este pacatos si este mare nevoie de convertire în viata fiecarei persoane, „Dumnezeu nu-i reneaga niciodata pe fiii Sai”, a spus Papa, si a cerut multimii sa repete aceste cuvinte tare, împreuna cu el.

Vorbindu-le pelerinilor care s-au adunat în Piata San Pietro, pentru a participa la audienta generala de miercurea, în ciuda previziunilor de ploaie, Sfântul Parinte si-a continuat catehezele despre Botez, concentrându-se în aceasta saptamâna asupra momentului în care o persoana este botezata propriu-zis, atunci când preotul invoca Preasfânta Treime. A amintit apoi un pasaj biblic din Scrisoarea Sf. Pavel catre Romani, în care apostolul spune: „Noi, toti care am fost botezati în Cristos Isus, am fost botezati în moartea Lui” si continua: „Am fost înmormântati împreuna cu El prin Botez în moartea Lui pentru ca, dupa cum Cristos a înviat din morti prin gloria Tatalui, la fel si noi sa umblam într-o viata noua”. „Botezul ne deschide poarta spre o viata de înviere, nu spre o viata lumeasca. O viata conform lui Isus”, a mai spus Papa.

Izvorul baptismal este locul în care înviem împreuna cu Cristos: „Este înmormântat omul vechi, cu patimile sale înselatoare, pentru ca sa se renasca o creatura noua; într-adevar, lucrurile vechi au trecut si s-au nascut lucruri noi. În ‘Catehezele’ atribuite Sf. Ciril din Ierusalim este explicat astfel neofitilor ceea ce li s-a întâmplat în apa Botezului: ‘În aceeasi clipa ati murit si v-ati nascut si acelasi val salutar a devenit pentru voi mormânt si mama’. Renasterea omului nou cere sa fie redus în praf omul corupt de pacat. Imaginile mormântului si sânului matern referite la izvor sunt de fapt foarte incisive pentru a exprima ceea ce se întâmpla maret prin gesturile simple ale Botezului”. Pontiful a amintit de o inscriptie de pe vechiul baptisteriu roman din Lateran: „Mama Biserica naste feciorelnic prin apa copiii pe care îi zamisleste prin suflarea lui Dumnezeu. Cei care v-ati renascut din acest izvor, sperati împaratia cerurilor”.

„Încorporati lui Cristos prin intermediul Botezului, cei botezati sunt asadar conformati Lui, ‘primul nascut între multi frati’. Prin actiunea Duhului Sfânt, Botezul purifica, sfinteste, justifica, pentru a forma în Cristos, din multi, un singur trup. Exprima aceasta ungerea cu crisma, care este semn al preotiei regale a celui botezat si al agregarii sale la comunitatea poporului lui Dumnezeu. De aceea, preotul unge cu sfânta crisma capul fiecarui botezat, dupa ce a rostit aceste cuvinte care explica semnificatia: ‘Dumnezeu însusi va unge cu untdelemnul mântuirii, pentru ca, facând de acum parte din poporul Sau, sa ramâneti madulare ale lui Cristos, Preot, Profet si Rege, pentru viata vesnica'”.

„Frati si surori”, a încheiat Pontiful, „vocatia crestina se afla în întregime aici: a trai uniti cu Cristos în Sfânta Biserica, partasi la aceeasi consacrare pentru a desfasura aceeasi misiune, în aceasta lume, aducând roade care dureaza pentru totdeauna. De fapt, însufletit de unicul Duh, întregul popor al lui Dumnezeu este partas de functiunile lui Isus Cristos, ‘preot, profet si împarat’, si poarta responsabilitatile de misiune si slujire care deriva. Ce înseamna a fi partas la preotia regeasca si profetica a lui Cristos? Înseamna a face din noi însine o ofranda placuta lui Dumnezeu, dând marturie despre El prin intermediul unei vieti de credinta si de iubire, punând-o în slujba celorlalti, dupa exemplul Domnului Isus”.

Sursa: https://www.catholica.ro