„În data de 1 iunie 2009 a avut loc la Liceul Teologic Greco-Catolic din Oradea Simpozionul National „Învatamântul confesional actual, provocari si perspective”. Organizatorii evenimentului au fost Comisia Sinodala pentru Educatie Catolica din cadrul Sinodului Bisericii Române Unite cu Roma, Greco-Catolica, Inspectoratul Scolar Judetean Bihor, Casa Corpului Didactic a Judetului Bihor si Liceul Teologic Greco-Catolic Oradea.
La manifestari au participat si reprezentanti ai autoritatilor locale, precum si ai institutiilor culturale bihorene. Lucrarile au fost deschise de cuvântul Preasfintitului Virgil Bercea, Presedintele Comisiei Sinodale pentru Educatie Catolica, care a evidentiat rolul învatamântului confesional în actualul context socio-politic european si dorinta Bisericii Greco-Catolice de a continua si dezvolta traditia acestui învatamânt. A urmat cuvântul unuia dintre elevii din anul 1948, prof. dr. Ioan Chira care a facut un emotionant arc peste timp referitor la învatamântul greco-catolic din episcopia de Oradea, si evolutia lui de-a lungul timpului.
Participantii au sustinut o serie de lucrari în cadrul a doua sectiuni, istorie religie, moderata de inspectorul scolar Florin Negrutiu, si educatie, moderata de d-na prof. Muresan Rodica Elena. În cadrul celor doua sectiuni au fost prezentate referate de un înalt nivel stiintific, acestea urmând sa fie publicate într-un volum. Între lucrarile prezentate amintim doar câteva, si anume cele sustinute de conf. univ. dr. Constantin Malinas, „O carte didactica de la 1785 în biblioteca lui Ioan Corneli”, conf. univ. dr. Corneliu Craciun, „Contributii la istoricul scolilor confesionale”, înv. Muscas Ana, „Dimensiunea morala a educatiei religioase, premisa a succesului scolar”, prof. Beke Csaba, „Comentarii pe marginea manualelor de religie romano-catolica (sectia maghiara) în învatamântul liceal”.
La încheierea lucrarilor, Preasfintitul Virgil a multumit tuturor participantilor si i-a felicitat pentru efortul depus si pentru calitatea deosebita a lucrarilor prezentate.